Triathlon

Triathlon

måndag 1 augusti 2011

Dags att växla upp från semestertempot

Första arbetsdagen efter semestern avverkad! Det är en skön känsla när man känner sig helt utvilad och taggad att ta tag i alla nya utmaningar! Jag har känt mig otroligt stark och motiverad idag. Check, check, check - Att göra-listan har bearbetats i raskt tempo! Visste du att varje gång du bockar av något i tex en att göra-lista eller når ett uppsatt mål så utsöndrar kroppen endorfiner som gör att du känner dig extra motiverad!

Eftersom jag känt mig stark hela dagen så tyckte jag att det var läge för ett formtest på milen!


På med snabbskorna och ut till skutberget för ett tempopass på det grön-röda milspåret som är lagom kuperat, ganska platt till en början och sen lite upp och ner utan några riktiga "mördarbackar". Passerade 5 km på 22.10 och kände att det fanns krafter kvar så under 45 min borde vara möjligt. Det var riktigt skönt att springa idag och jag var stark hela vägen, passerade 10-kilometersskylten på nya PB-tiden 43.36! Skönt formbesked mitt i den tuffa träningsperioden inför Lidingöloppet.


3 kommentarer:

  1. Saknar vi en deltagare på Bellman staffeten , så kan ju du springa 2 gånger!!!
    //L

    SvaraRadera
  2. Grymt bra gubben!!! Nu är det bara du börjar sikta på Sub40!!!

    SvaraRadera