Triathlon

Triathlon

fredag 12 augusti 2011

Mördarintervaller

Dagens löppass var på hemmaplan igen efter en roadtrip i veckan. Det var tusingar på schemat, 7 st med 90 sek vila mellan varje. eftersom jag har milen under 40 min som ett delmål så är det ju viktigt att börja vänja kroppen med det tempot och då är intervaller en utmärkt träningsform. Jag klarade att hålla tempot de 3 första intervallerna, (2 fler än förra gången) men sen blev det tuffare.... benen kändes som två stolpar och  jag stapplade fram den sista intervallen... i 4,19-tempo. Det är riktigt jobbigt med intervaller men samtidigt så känner jag att det ger en riktigt bra utveckling i löpningen!


Målet är att fixa 10 st tusingar under 4 min i år, vilket borde vara möjligt!

"You can't do it unless you can imagine it."
-- George Lucas, director

1 kommentar:

  1. ser fint ut det där!
    Fortsätt jobba och ha sikte på målet!

    SvaraRadera