Triathlon

Triathlon

fredag 3 juni 2011

Magisk fredag + simning a`la MacGyver

Startade upp denna strålande fredag med kopp kaffe i solen, därefter var det dags att fixa iordning poolen som nu börjar komma upp i badvänlig temperatur.


När poolen var fixad tog jag en lugn och fin cykeltur i det magiska vädret in till gymet där bröst, triceps och axlar fick sig en rejäl omgång innan det var dags att cykla tillbaka igen. Totalt blev det 30 km.



Väl hemma igen blev det en god lunch i solen och därefter lite slappande i en solstol samt bad med jr. Jag hann för ovanlighetens skull med 1 timmes trädgårdarbete oxå (!) jag får lägga det på träningskontot :) Eftersom det inte bara är vätternrundan som närmar sig med stormsteg utan även vansbrosimningen börjar det kännas dags att även ta tag i simträningen på allvar. Började i bästa MacGyver-anda att fundera på om det inte borde gå att fixa en anordning för att simträna i poolen med gummiband.


MacGyver

Jag hittade ett gummiband och fixade ett fäste i poolkanten, samtidigt som min fantastiska sömmerska (läs fru) :) sydde in ett fäste i ett Nike kompressionslinne för att kunna kroka gummibandet i. Det funkade kanonbra och jag invigde med ett 30 minuters simpass!



Nu hoppas vi på svensk seger i Em-kvalet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar