Triathlon

Triathlon

måndag 6 juni 2011

15 blåsiga mil och en arg geting

Det börjar bli dags att summera en riktigt bra träningshelg! Nationaldagen firas med träningsuppehåll och en soft dag i solen. Igår var det sista riktigt långa träningspasset inför vätternrundan och ett riktigt bra genrep, jag körde 15 mil och använde de kläder jag planerar att köra med samt använde Vitargo sportdryck och varvade Vitargo endurance bar med Vitargo Performance bar och knaprade däremellan på Enervit GT. Det funkade kanon och inga problem med magen. Energin var bra hela vägen förutom en liten dipp mellan 9-11 mil där jag hade dåligt med vätska men hittade sen en korvkiosk där jag kunde fylla på flaskorna och kände direkt att energin kom tillbaka. Någonstans efter ca 6-7 mil trampade jag på och kände mig riktigt stark, pigg i benen, solen sken och inga krämpor någonstans när jag "krockade" med en geting som fastnade på låret precis ovanför knät. Han måste blivit riktigt förbannad för j-ar vad han stack, det gjorde ont som satan! Bortsett från getingen kändes passet riktigt bra och ett snitt på drygt 27 km/h på egen hand känns helt ok  på stormiga vägar.


Lördagen bjöd på en varm löprunda som följdes upp med lite bad i poolen och en bättre grillkväll med några goda vänner.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar