Triathlon

Triathlon

måndag 28 november 2011

Bra träningsvecka

Förra veckan blev en riktigt bra träningsvecka och jag nådde mitt mål med 3 styrkepass och 3 konditionspass! Lyckades även bra med varierad intensitet/uthållighetsträning!

I torsdags morse blev det en rivstart på dagen! Min fru hade hittat ett av Marit Björgens intervallpass och utmanade mig! Jag körde igång kl 7 på morgonen med tuffa 4 minutersintervaller i nära max-tempo!



Ett riktigt bra pass som jag kommer köra fler gånger! Löpband är riktigt bra för att hålla jämn fart i intervallerna! Funkar det för Marit så ska det nog ge resultat även för mig! :) Hon har en hyffsad fysik..


Sedan blev det ett par dagars återhämtning innan det var dags att avsluta veckan med ett riktigt tungt pass igår! Jag startade med ett gympass. Ben, axlar och mage var det som jag hade kvar att köra för att ha kört igenom hela kroppen under veckan. Det var ganska lugnt på gymet så jag körde superset för att hålla tempot och pulsen uppe! 

Direkt efter styrkepasset gick jag upp till löpbandet för veckans långpass. Jag hade bestämt mig för att köra på i lugnt tempo i 1,5 timme. Jag startade i 11 km/h och gick efter en halvtimme upp till 11,5 km/h. Det går åt lite vätska eftersom man blir riktigt varm av att springa länge på löpband, men riktigt bra för att lära kroppen att hålla ett jämnt tempo.


Ny härlig träningsvecka som startat och målet är att hinna med 3 styrkepass och 3 konditionspass även denna vecka! Sen börjar ju året att närma sig sitt slut och jag har ju som mål att springa över 100 mil i år. Det börjar närma sig....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar