Triathlon

Triathlon

söndag 4 december 2011

Solig avslutning på en härlig träningsvecka

Dagens pass blev drygt 15 km löpning i ett soligt karlstad!


Vilken härlig löparhöst/vinter vi har! Frågan är om det kommer någon snö, man börjar ju bli lite sugen på att damma av längdskidorna... Men man ska inte klaga, när det är såhär fint löparväder! 

Efter en riktigt bra och intensiv träningsvecka var det dags för ett lite lugnare distanspass idag, formen känns på uppåtgående och det var riktigt skönt att springa idag!


Veckan började annars med en vilodag i måndags men därefter har det varit fullt ös på träningen! Tisdagen rivstartades med ett högintensivt spinningpass!


Om spinningpasset var intensivt så körde jag ett om möjligt ännu hårdare intervallpass på onsdagen. Efter lite uppvärming så ställde jag in löpbandet på 5-fart och rev av 5 km. Sedan ökade jag intensiteten och körde 7 st femhundringar i 4-tempo med 2 minuters promenadvila emellan. Riktigt tufft, jag har inte kört så snabba intervaller sedan i somras men det känns som sagt att formen är på väg och jag tror att de senaste veckornas pass i de högre pulszonerna är en starkt bidragande orsak! Sedan är det ju ett äventyr i sig att kliva av löpbandet och försöka att gå rakt.... :)


Efter tisdagen och onsdagens urladdningar har jag kört igenom hela kroppen fördelat på 3 st pass torsdag-lördag. Jag kör mycket tunga basövningar just nu för att bygga upp styrka och uthållighet. Min förhoppning är även att starkare benmuskler skall hjälpa till med stryktåligheten och minska risken att dra på mig förslitningsskador.

Sedan avslutades som sagt veckan med ett härligt långpass idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar