Triathlon

Triathlon

fredag 30 december 2011

Bra shopping och tuff fartlek

Onsdagens shoppingrunda slutade med ett riktigt bra inköp! Det blev en trainer till hemmagymet! Tanken är att jag fortsätter köra spinning med hög intensitet under vintern men kör de lite längre passen på min vanliga racer med hjälp av trainern! 



Planen är att den skall invigas ikväll! Jag har även fixat till det så att jag via en laptop kan kolla på tv samtidigt så det blir ett långpass och kolla på hockey ikväll! 

Det flyter på bra med träningen nu, jag körde ett bra pass på gymet imorse och gårdagen löppass blev ett riktigt bra pass med 11 km fartlek på löpbandet!

 Efter lite lugn uppvärmning körde jag på med intervaller, jag började med 2 st 4 minutersintervaller i 4.15-fart. Sedan körde jag ytterligare 8 st 2 minutersintervaller där jag ökade tempot för varje intervall och avslutade den sista i 3,50-tempo! Jag körde ca 2 min promenadvila mellan varje intervall och avslutade de sista kilometrarna i 5-tempo.



2 kommentarer:

  1. Bra inköp!
    Vad blev det för trainer?

    SvaraRadera
  2. Det blev faktiskt en trainer från biltema! Kostade bara 1000 kr och verkar fungera utmärkt!

    SvaraRadera