Triathlon

Triathlon

tisdag 8 november 2011

Spinning

Startade upp dagen imorse med ett intensivt spinningpass på gymet! Det var lite segt att kliva upp när klockan ringde 05.45 och "den lilla rösten" säger - du borde sova lite till, du har ju trots allt vaknat av skrikande barn inatt.. Det är då det gäller att vara mentalt stark och kliva upp! Efter en god frukost och en kopp kaffe åkte jag in till gymet. Kl 07.00 startade passet och då kände jag inte ett spår av trötthet! 

Det var ett riktigt intensivt och bra pass och jag kände mig stark hela vägen från start till mål! Spinning är ett riktigt bra komplement till vanlig cykelträning, det är sällan jag ligger på samma höga intensitet på ett vanligt cykelpass!


Det var en perfekt start på dagen! Skönt att få en riktig genomkörare på morgonen innan arbetsdagen drar igång. Speciellt en dag som denna då jag spenderat 75 mil i bilen och några timmars möte!

Det känns verkligen som jag kommit igång ordentligt med träningen igen nu och jag fullföljde förra veckans träningsmål, även om det satt långt inne... Sista passet blev sent på söndag kväll, drygt 12 km löpning och ett styrkepass på det. Det blir lite extra pusslande i schemat nu, men det är verkligen en energiboost att fullfölja det man bestämt sig för även om det ibland dyker upp lite hinder på vägen!


Har hittat en riktigt bra runda nu, som är upplyst och lite trafikerad. Den är mestadels platt men med en jobbig backe som är 1 km lång och seg. Riktigt bra runda som jag kommer köra många varv på i vinter!

2 kommentarer:

  1. Vackert Valpen
    det kanske blir nåt av dig också :)
    säg till om du är sugen på att pumpa lite rullskidor någon helg

    Patrik

    SvaraRadera
  2. Haha! Kul att du hittat hit Patrik! Absolut kör vi rullskidor nån helg framöver, ska du åka vasaloppet igen?

    SvaraRadera