Triathlon

Triathlon

söndag 28 augusti 2011

Oscar Pistorius

Sitter hemma och käkar penicilin och kollar på VM i friidrott. Det börjar klia i hela kroppen av träningssug när man ser alla fantastiska prestationer!

Den jag har imponerats över allra mest är Oscar Pistorius från sydafrika. Oscar har inga ben men en Vilja utöver det vanliga! Efter att ha vunnit allt som går att vinna som handikappidrottare sökte han nya utmaningar och ställde in siktet på de Olympiska spelen! En del hävdar att han skulle ha en fördel med sina benproteser men efter diverse tester slogs det den 16e maj 2008 fast i idrottens skiljedomstol att han inte hade någon fördel med sina proteser. Han lyckades dock inte kvala in till sydafrikas OS-lag på 400 meter till OS 2008.


Fast besluten fortsatte han satsningen för att vara med på de Olympiska spelen 2012. Ett delmål på vägen är pågående VM 2011. Han har under året blivit snabbare än någonsin och lyckades tidigare på säsongen kvalificera sig till VM på 400 m med tiden 45.07! Igår sprang han kvartsfinal och gick vidare till semifinal som går idag på förmiddagen! Jag blir så otroligt imponerad och inspirerad av en sådan prestation att jag får rysningar i hela kroppen! Go Oscar!!!



Oscar är ett fantastiskt bevis på att med rätt inställning är ALLT MÖJLIGT!

Jag är som sagt grymt sugen på att få komma igång med träningen igen och jag blir inte mindre taggad av att läsa om lagets framgångar i Bellmanstafetten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar