Triathlon

Triathlon

tisdag 23 augusti 2011

Sista löppasset före Bellman

Efter ett par dagars konferens och vila från träningen var det dags för ett löppass idag. Eftersom det är Bellmanstafetten på lördag så tänker jag inte köra något mer löppass nu innan för att försöka få till en liten formtopp iallafall, sen blir det veckans långpass på söndagen. Idag var planen att springa en mil med riktigt bra tempo de första 5 kilometrarna för att testa formen lite och sedan ta det lite lugnare på andra halvan. Jag gick ut hårt och lyckades hålla 4-tempo. Efter 3 kilometer hade jag varit ute i 12 minuter och pulsen låg på 90% av maxpuls vilket kändes helt ok! Men då började jag få riktigt ont i benhinnorna och krampkänning i ena vaden. För att inte riskera att dra på mig någon skada så stannade jag och gick en liten bit och joggade sedan runt resten av banan i lugnt tempo. Inte riktigt det formbesked jag hoppats på, men förhoppningsvis ska det inte vara några problem utan det var nog bara en liten reaktion för att jag gick ut för hårt utan att värma upp ordentligt. 3 dagars vila från löpningen nu borde göra susen för formen!


Ett bra citat att ta med sig från konferensens gästföreläsare Jörgen Oom:

"Tough times never last - Tough people do!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar