Triathlon

Triathlon

söndag 7 augusti 2011

Långpass = regnpass

Dagens pass blev, precis som de tre senaste långpassen jag kört ett riktigt regnigt pass! Det gäller dock att inte låta sig påverkas av yttre omständigheter utan istället fokusera på det man själv kan påverka. Min polare Magnus bloggade om vinnarväder för ett tag sedan och det ligger mycket i det. Passet i sig blev ett bevis på att väder och vind spelar mindre roll, jag körde på i "lagom" tempo runt 80% av maxpuls, det känns som att jag kan ligga där på de längre passen utan att dra på mig för mycket mjölksyra så det är nog en bra nivå på Lidingöloppet. Banan jag körde har två riktiga mördarbackar så där blev det lite pulsökning och det kändes rejält i benen!


Efter passet blev det direkt en varm dusch eftersom jag var genomblöt och hade med mig halva barkbanan på benen... :) Viktigt att inte glömma bort att stretcha, speciellt efter långpassen, för att inte dra på sig onödiga skador.



Sedan var jag och min son Viggo på hans första biobesök, ett utmärkt tillfälle att fylla på depåerna med lite godis och popcorn :) 25 kilometer löpning förbrukar en hel del energi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar