Triathlon

Triathlon

lördag 6 augusti 2011

Härlig löpform

Efter en skön vilodag igår var jag riktigt löpsugen idag! Efter frukosten åkte jag ut till Kilene och tog den gröna banan som är 9,6 km. Det var perfekt väder, solsken och lagom varmt. Jag gick ut i lugnt tempo och planen var att köra lugnt eftersom jag planerat in ett långpass imorgon. Min löpform är verkligen bra nu trots att jag ligger i hårdträning vilket känns riktigt skönt inför Lidingöloppet som närmar sig med stormsteg. Trots att jag tog det lugnt och sprang i "bekvämt" tempo hela vägen så blev kilometertiden 4,47! Efter löpningen blev det en liten ökning på sit-ups och armhävningarna till 55 av varje.


Vill även passa på att rikta ett stort grattis till alla som idag genomfört järnmannen i Kalmar! Om ganska exakt 2 år vet jag precis hur det känns att gå i mål efter 3,8 km simning, 18 mil cykel och 4,2 mil löpning!


2 kommentarer:

  1. Du börjar bli riktigt farlig nu gubben. :-)

    SvaraRadera
  2. Det ska bli roligt att följa din väg mot din första ironman

    SvaraRadera