Triathlon

Triathlon

onsdag 10 augusti 2011

En regning runda i Gamla Uppsala

Efter ett givande möte i Stockholm fortsatte jag min roadtrip till Uppsala där jag först hade ett möte med min kollega Martina som även kommer vara med i vårt lag i Bellmanstaffetten. Efter arbetsdagens slut hade vi planerat in en gemensam löprunda. Trots ösregnet så bestämde vi oss för att genomföra passet!


Precis bredvid hotellet där jag bor fanns ett kanonfint löparspår där Martina brukar springa. Normalt sett brukar där vara fullt med folk som springer på kvällarna. Idag var vi nästan ensamna i regnet, jag tror vi mötte två andra tappra löpare som trotsade vädret. Det är sådana här pass som gör en mentalt starkare! Det gäller alltid att inte lägga för mycket energi på yttre omständigheter som man ändå inte kan påverka och istället fokusera på det man kan påverka - sin egen insats! 


2 kommentarer:

  1. Jag kan bara hålla med i allt du skriver!
    Vi sprang oxå igår, trots hällregn. Men det ska nog mycket till innan jag ställer in ett pass. Väldigt sträng kyla kanske, men då tror jag nog att jag sticker ner till gymmet o springer på bandet.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera