Triathlon

Triathlon

lördag 5 november 2011

Lugnt löppass och finfina Tapas

Dagens löppass var ett riktigt lugnt och skönt pass i det rekordvarma höstvädret! Det är riktigt skönt löparväder trots att det är november! Jag hade dock bestämt mig för att ta det riktigt lugnt och jag såg till att ligga en bit under 80% av maxpuls hela vägen.


En riktigt bra träningsvecka hittills med två gympass och ett tempopass på löpbandet på nya gymet som känns riktigt bra! Jag har haft bra med energi under veckan och haft riktigt bra disciplin på morgonen! På gymet innan kl 7 tis, onsdag och torsdag! Onsdagens tempopass kändes riktigt bra. Fördelen med löpband är att det är lätt att hålla ett jämnt tempo och lära kroppen att hålla ett visst tempo. Efter några minuters uppvärmning ställde jag in farten i 5-tempo och det kändes riktigt bra!

Igår passade jag på att ta en vilodag och fyllde på energidepåerna ordentligt! På kvällen blev det tapas och lite vin! Riktigt gott!



Planen med veckan är att få till 3 styrkepass och 3 konditionspass, så imorgon har jag tänkt köra någon form av dubbelpass. Har inte riktigt bestämt mig för vad ännu, får se vad jag är sugen på imorgon!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar