Triathlon

Triathlon

lördag 12 november 2011

Veckans gymträning - check

Efter tisdagens hårda spinningpass har det varit en kanonvecka med fullt ös på jobbet och 3 bra morgonpass på gymet! Jag har startat kl 07.00 varje morgon! Morgonträning är en grym start på dagen, bara man lär sig att kliva upp i tid! Jag har slutat att snooza vilket har varit kanonbra, mycket lättare att kliva upp direkt när klockan ringer!



3 styrkepass är perfekt på en vecka för att köra igenom hela kroppen ordentligt, jag försöker variera olika övningar och olika antal repetitioner från en vecka till en annan för att kroppen hela tiden skall utmanas. Denna veckan har det varit lite färre repetitioner och tyngre belastning! Det känns kan jag lova, träningsvärk i hela kroppen!! Det är på något konstigt sätt en skön smärta, man vet att kroppen har fått jobba!

Målsättningen är 3 gympass/vecka och minst 3 konditionspass vilket innebär att jag skall se till att få in 2 konditionspass under helgen! Det lutar åt att det blir löpning, jag börjar bli riktigt löpsugen då jag inte sprungit sedan i söndags!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar