Triathlon

Triathlon

torsdag 21 juli 2011

Tuffa intervaller och Mtb-cykling

Det stod intervaller på träningsschemat idag! 10 x 500 meter med 1 minuts vila mellan varje. Målet var att köra intervallerna i 4-minuterstempo och det gick riktigt bra men det var rejält jobbigt på de sista intervallerna...fascinerande hur snabbt 1 minut kan ticka på när man är trött... Passet startades med 2,5 km uppvärmning och avslutades med 2 km nerjogg, därimellan var det hårdkörning!


Gårdagen var en lugn och skön dag och på kvällen blev vi bortbjudna på lite grillning hos ett par bekanta som bor ca 1,5 mil bort. Självklart passade jag på att ta ett litet bonuspass och tog cykeln.




Eftersom de sista 3 kilometrarna var grusväg så blev det mountainbike. Riktigt kul att cykla igen, jag har inte tagit ett tramptag efter vätternrundan så det var verkligen dags. 


Väl framme var käket nästan klart, en bättre grillbuffè och en riktigt trevlig kväll!

4 kommentarer:

  1. Härligt inlägg, härliga bilder!!!!

    SvaraRadera
  2. Nu har jag köpt snabbskor och riktigt laddad för att börja träna i lite tempo..
    Bellmans stafetten närmar sig, vad förväntas av mig? :) min/km... ???

    //L

    SvaraRadera
  3. Bra gubben, fyraminuterstempo på 5km får du klart godkänt på när det är dags för Bellman.

    Vem behöver vila... :-)

    SvaraRadera
  4. Tack! :)

    Jag är helt säker på att du fixar under 4.30-Tempo! :)

    Magnus, ALLT ÄR MÖJLIGT! :)

    SvaraRadera