Triathlon

Triathlon

lördag 23 juli 2011

Dags att lufta racern

Idag var det dags att plocka fram racingcykeln som stått och dammat sen vätternrundan! Jag lyckades bra med timingen och fick in ett cykelpass mellan alla regnskurar idag, klarade mig utan att få en enda droppe på mig. Jag tog det ganska lugnt men cykelformen kändes riktigt bra och det blev 4 mil med ett snitt på 28 km/h. Ville inte ta ut mig för mycket eftersom jag tänker springa ett längre pass i kuperad terräng imorgon.


Igår passade jag på att ta ett snabbt gympass i hemmagymet. Det var rygg, biceps och mage som fick sig en omgång, det känns idag! Det är kanon att ha möjligheten att komplettera den vanliga gymträning med ett hemmagym när det är ont om tid.



Sandsäck och hopprep är kanon till uppvärmningen eller hårda intervaller! Med chins-stång, skivstång, hantlar, en bänk och lite annat smått o gott går det utan problem att träna igenom hela kroppen.

Efter träningen blev det grillade tigerräkor och pilgrimsmusslor med hummus och sallad! Fantastiskt gott och nyttigt dessutom!



2 kommentarer:

  1. Schysst hemmagym du fått ihop där!

    SvaraRadera
  2. Ja, det funkar absolut! Tänkte komplettera med en trainer till cykeln för att hålla igång cyklingen i vinter. Det finns många att välja mellan. Några tips?

    SvaraRadera