Triathlon

Triathlon

tisdag 26 juli 2011

3 pass före lunch

Gårdagen blev en lugn vilodag, och det togs igen direkt med rivstart på denna fantastiska dag! Jag startade med att testa vilopulsen vilket jag inte gjort på ett tag. Första gången jag testade var precis när jag köpt min pulsklocka för ca 2 år sedan och då låg den på 62. Senast jag kollade var ett tag sedan och då låg den på 55 och idag när jag kollade så var den nere på 46! Att vilopulsen sjunker är ett härligt kvitto på att konditionen blir allt bättre! 

Efter en god fukost och en kopp kaffe blev det ett styrkepass, denna gång axlar, bröst och triceps. Sedan tog jag en löprunda på 10 km i bra tempo.


Efter löprundan blev det ett mellanmål för att fylla på energidepåerna en aning. Därefter passade jag på att ta en cykeltur på drygt 15 km in till stan där jag hade bilen inlämnad på service.



En lugn cykeltur i det härliga vädret slår det mesta.


Sedan fick cykeln åka med på taket tillbaka. Vilken kanonstart på dagen, är nu full av energi för resten av denna härliga dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar