Triathlon

Triathlon

lördag 1 oktober 2011

Första löppasset efter Lidingö

Efter en hektisk arbetsvecka och vila från löpningen efter Lidingöloppet var det dags för en lugn löprunda idag igen! Jag har känt mig lite seg i benen under veckan efter urladdningen förra lördagen så jag ville bara ta en lugn runda idag. Det var riktigt skönt att springa igen och benen kändes pigga och fräscha! Det har nog varit bra återhämtning med en veckas vila från löpningen. Det blev en dryg mil idag på en platt asfaltslinga i området där vi bor.


Det kändes riktigt lätt att springa idag och tempot var riktigt bra med tanke på hur lätt det kändes! Jag brukar ju springa mest terräng men kommer lägga mer av löpningen på asfalt framöver för att vänja kroppen med det lite hårdare underlaget inför Stockholm marathon nästa år.

Det har som sagt varit fullt ös på jobbet senaste veckan med en hel del resor och även om jag vilat från löpningen har jag ändå hunnit klämma in två styrkepass och två mil på gymcykeln!



Scandics hotellgym funkar utmärkt och det går alltid att klämma in lite träning även när schemat är fullspäckat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar