Triathlon

Triathlon

söndag 2 oktober 2011

Härlig start på söndagen

Efter en sovmorgon till kl 8, en bra frukost och ett par koppar kaffe var det dags för dagens träningspass, Jag hade planerat in ett styrkepass idag men jag kände mig även sugen på lite cykel! Jag har 16 km in till gymet så jag passade på att ta cykeln in! Perfekt uppvärmning och jag behöver ju redan nu lägga grunden och fylla på med lite cykelmil inför nästa sommar då det blir både halvvättern och vätternrundan!

Väl framme på gymet var det Ben, Axlar och mage som fick bekänna färg!


Jag har bestämt mig för att köra mer benträning nu än tidigare för att bygga upp muskulaturen så att jag är ännu bättre förberedd inför nästa års marathonlopp och den tuffa terrängen i Lidingöloppet.

Jag kände mig fortfarande pigg efter gympasset och passade på att ta en liten omväg på ca 1,5 mil på hemvägen. Fördelen med att hålla på med flera olika grenar är variationen och det är alltid lika kul att träna!


Totalt sett 47 km i helt ok tempo! Som sagt en bra start på söndagen!

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Springer tjurruset i stockholm idag!
    Något för dig till nästa år kanske?

    www.tjurruset.se

    Mvh: Magnus Tynnstedt

    SvaraRadera
  2. Det ser ju definitivt ut som en tuff utmaning till nästa år! :)

    Hoppas det gick bra för dig idag!

    SvaraRadera
  3. Jodå jag tog mig runt. Mör i kroppen idag då man fick använda hela kroppen för att ta sig runt. Det vart både krypa, gå vada halvt simma sig igenom alla hinder! :)

    Mvh: Magnus Tynnstedt

    SvaraRadera
  4. Snyggt jobbat! Det ska kännas i kroppen! :)

    SvaraRadera