Triathlon

Triathlon

måndag 31 oktober 2011

Förra veckan

Det var fullt ös förra veckan både på hemmaplan och inte minst på jobbet!! Men stärkt efter löppasset på måndagskvällen lyckades jag ändå klämma in lite träningspass!

Totalt blev det ytterligare två löppass på sammanlagt 24 km. Ett lite lugnare distanspass på 13 km och ett riktigt kul pass över 11 km med inslag av fartlek och backintervaller. Det känns som att kroppen klarar av övergången till mer asfaltslöpning på ett bra sätt och jag kommer sakta men säkert öka distansen på minst ett av veckans pass. Det är ju nu grunden skall läggas inför nästa års marathonlopp!

Jag körde även igenom hela kroppen på två styrkepass, det första på gymet i tisdags där jag gick igenom axlar, bröst och triceps. I lördags blev det även ett bra pass hemma där jag körde igenom resten av kroppen: ryggg, biceps, ben och mage! Här hade jag även förstärkning i form av min 3-årige son Viggo! 



Först var det sandsäcken som fick sig en rejäl omgång när vi körde uppvärmning!


Sedan blev det en del hårdkörning med det hederliga gamla maghjulet!


Vi får se vem som klarar Ironman först! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar