Triathlon

Triathlon

tisdag 13 september 2011

På formjakt

Idag hade jag bestämt mig för att ta det lite lugnare på löprundan. Max 80% av maxpuls var planen oavsett hur sakta jag skulle behöva springa. Jag gick ut i ca 5.30-tempo och det kändes som att det gick riktigt sakta, men det viktiga med dagens pass var att det aldrig skulle kännas jobbigt. Efter några kilometer började det kännas riktigt bekvämt med den lugna joggen och jag kunde öka tempot en aning utan att pulsen ökade. Kanske är detta medicinen för att hitta tillbaks till toppformen!?! Nu blir det ett par dagar i huvudstaden fullspäckade med möten så det blir även lite vila från löpningen, siktar på ett nytt lugnt pass på fredag. Kommer även bli några mil på cykel till helgen med Henke som ska vara med i min grupp på Vätternrundan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar