Triathlon

Triathlon

fredag 23 september 2011

Imorgon gäller det!

De sista förberedelserna är på plats inför Lidingöloppet imorgon! Väskan är packad, sportdrycken är blandad och formen känns bra även om jag känner mig lite tung efter att ha käkat lite extra kolhydrater de sista dagarna, förhoppningsvis kommer det leda till extra explosivitet imorgon! Det ser ju även ut att bli ett strålande väder vilket bara gör det extra kul att springa! Den sista veckan har varit riktigt intensiv när det gäller arbete men på träningsfronten har det varit lugnt, jag hann med ett lugnt pass i Hemlingbyn i Gävle i tisdags, det blev 5 km i 5.30 tempo med ett par korta ruscher. Jag körde även ett lätt pass på ca 3 km på tingvallabanan i morse för att väcka kroppen. 


 Jag passade även på att kalibrera min footpod för att kunna ha så bra koll på tempot som möjligt imorgon.


Det var en riktigt skön känsla att springa i det fina vädret och jag kände att formen var god så nu ska det verkligen bli kul att få gå ALL IN imorgon. Jag är riktigt sugen på att köra hårt och ta ut mig till max! 13.10 imorgon går starten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar