Triathlon

Triathlon

tisdag 6 september 2011

Comeback i löpspåret!

Äntligen var det dags för comeback i löpspåret efter nästan 2 veckors vila. Verkligen en efterhängsen förkylning! Det var en riktigt skön känsla att snöra på sig löparskorna idag och ge sig ut i spåret. Jag hade bestämt mig för att ta det lugnt men det var inte lätt att hålla igen eftersom jag var grymt löpsugen och kroppen kändes förvånansvärt bra. Första kilometern avverkades i 4.30-tempo och känslan var att den fina löpformen från innan förkylningen fanns kvar! Underbart tänkte jag och körde vidare i samma fina tempo. Efter ytterligare ett par kilometer började det dock kännas att toppformen faktiskt inte fanns kvar, pulsen var högre än vanligt och det känndes riktigt segt så jag drog ner på tempot och körde de sista 5 kilometrarna i ca 5.30-tempo. Trots det så var det lite jobbigt, men jag hoppas att det bara handlar om att "väcka" kroppen igen och att jag snart skall hitta tillbaka till min fina löpform. Lidingöloppet närmar sig ju med stormsteg! Hursomhelst känns det riktigt skönt att vara igång med träningen igen, nu gäller det bara att hålla mig lite kall och inte gå ut för hårt för att "träna ikapp" det jag tappat.


1 kommentar:

  1. Härligt Tobbe!
    Efter att ha läst ditt inlägg hjälpte du mig lite på traven i mitt velande.
    Nu har jag bestämt mig.
    Jag tar 2 veckors vilande från löpningen o hoppas att s-k-i-t-e-n läker och att jag om två veckor kan skriva ett inlägg i denna stil.
    Kommer dock inte sitta på rumpan och glo på tv.
    Lägger in lite annat skoj, som spinning tex ;-)

    SvaraRadera