Triathlon

Triathlon

lördag 17 september 2011

Bästa starten på helgen

Gårdagen avslutades med ett klart steg i rätt riktning när det gäller min löpform! Det blev 1 mil i bekvämt tempo runt 80% av maxpuls strax under 5-tempo! Inte riktigt tillbaka där jag var innan förkylningen men ett klart steg i rätt riktning och det är fortfarande 1 vecka kvar till Lidingöloppet så hyffsad form skall jag nog hinna få!

Helgen startades på bästa sätt när Henke, som skall vara med i min vätternrunda-grupp, kom förbi med sin nya cykel!


Vi körde på i den friska morgonluften längs med klarälven i perfekt väder! Tempot var helt ok men ändå behagligt prat-tempo. Det gäller ju att inte ta ut sig för mycket så här 1 vecka innan Lidingöloppet.




Som sagt en perfekt start på helgen och nu är man full av energi! Imorgon planerar jag ett löppass på ca 15 km, det blir det sista längre passet innan loppet nästa lördag!

Med bra höst/vinterträning och mycket cykel till våren så kommer vi lätt fixa vättern under 10 timmar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar