Triathlon

Triathlon

söndag 1 januari 2012

100 mil!

2011 avslutades på bästa sätt med ett löppass på drygt 12 km för att nå upp till mitt årsmål på 100 mil! Det var med riktigt tunga ben jag klev upp på löpbandet och krigade in de sista kilometrarna. Dagen innan hade jag ju kört ett tungt benpass och dessutom avverkat 1,5 timme på min nyinköpta cykel-trainer. Det var dock riktigt skönt att nå målet!

Årets sista löppass

Totalt sett kan jag summera 2011 som ett riktigt bra träningsår och de viktigaste uppnådda delmålen på vägen mot Ironman som avklarats är En svensk klassiker, samt att jag sprungit över 100 mil! Totalt sett har jag lagt ner drygt 295 timmars träning fördelat enligt nedan:


En rejält ökad träningsdos mot tidigare år! Målen för 2012 är att fortsätta med ungefär samma träningsmängd men att även öka mängden simträning, samt att lära mig crawla... Jag vill ju få en bra start på Ironman! Vidare så har jag ju en del lopp inplanerade, bla dubbla marathonlopp i Stockholm vilket skall bli riktigt kul! Stockholm marathon blir min första mara! Mellan dessa lopp skall jag även köra halvvättern med min fru och Vätternrundan med ett gäng som skall gå under 10 tim! Så 2012 kommer bli ett fantastiskt träningsår!

Planen var att vi skulle åkt upp till Torsby idag för längdskidspremiär i skidtunneln, men vi ställde in det pga av snöovädret. Får se det som en välbehövlig vilodag istället och siktar på längdpremiär senare i veckan istället!

Skidorna är iallafall vallade och klara!


Sedan vill jag såklart passa på att önska alla ett Gott nytt träningsår!






2 kommentarer: