Triathlon

Triathlon

söndag 14 september 2014

Vart har formen tagit vägen?!

Trots en vecka i återhämtningens tecken så är kroppen allmänt sliten, jag har fortfarande ont i vänster vad/underben. Det blir varken bättre eller sämre. Det går att springa med smärtan men det känns inte helt ok. Känslan är även att jag har nåt annat skit i kroppen som inte riktigt bryter ut.

Jag testade att springa milen igår, men det gick riktigt segt. Stumma ben och allmänt seg i kroppen. Lidingöloppet närmar sig riktigt snabbt nu, jag vill verkligen springa dels för att det är ett riktigt kul lopp och dels för att jag gjort övriga 3 klassikerlopp. Samtidigt är det inte värt att riskera något i onödan. Jag vill verkligen inte dra på mig någon skada eftersom det är Kalmar nästa år som är det stora målet och det känns viktigt att kunna hålla bra kontinuitet i träningen under hösten/vintern.

Söndagen får bli en vilodag, det är ju kalasväder och läge att tanka d-vitamin! Har även blivit lovad en massage!




Hoppas på att vila/massage är rätt medicin och att formen återkommer snart, är som sagt riktigt sugen på lidingö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar