Triathlon

Triathlon

lördag 28 april 2012

Soliga intervaller i Barca och El Classico

Veckorna bara fortsätter att rusa på i högt tempo! Full fart på jobbet, men träningen flyter på bättre och bättre!

Efter mitt möte med väggen på senaste cykelpasset så har det blivit både en del bra pass och annat kul. Höjdpunkten var helt klart förra helgen då jag var med några polare i Barcelona och kollade på El Classico! Vilket ös och vilken stämning med närmare 100.000 på plats på Camp Nou!



Givetvis så passade jag och Magus på att ta en löprunda efter strandpromenaden i Barcelona! Det blev ett riktigt bra intervallpass i solen, 8*800 m i riktigt inspirerande träningsmiljö!






Det var mitt första riktigt hårda pass efter förkylningarna och det kändes riktigt bra även om pulsen så klart var riktigt hög i intervallerna!

Tidigare i veckan hann jag klämma in en mils löpning i lugnt tempo och idag blev det ca 13 km i 5.30 tempo. 


Det går sakta men säkert åt rätt håll med formen, frågan är om jag hinner komma i tillräckligt bra form..1 månad kvar till Stockholm marathon nu och sedan väntar vätternrundan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar