Triathlon

Triathlon

måndag 9 april 2012

Sakta men säkert

Jag har den senaste veckan tränat på bra och varvat med cykel och löppass. Jag har dock lyckats hålla mig i pulsson 2 och 3 för att inte dra på mig någon ny förkylning och nu känns det som att det sakta men säkert går lättare och lättare att både springa och cykla! 

På gårdagens löprunda passade jag på att öka tempot något under ett par kilometer och jag kunde ligga i 5.30-tempo utan att gå över till pulszon 4, vilket känns bra!

Imorse körde jag ett lugnt cykelpass på 4 mil och kroppen börjar som sagt svara bra på träningen nu igen! Det känns att det finns lite mer tryck i benen man blir riktigt sugen på att ta i för fullt, men jag tror det är viktigt att hålla igen lite ett tag till. Det är verkligen en balansgång, med mindre än 2 månader kvar till Stockholm marathon och sedan vätternrundan så vill jag verkligen köra hårt nu, samtidigt som jag absolut inte har råd med någon mer förkylning om det skall gå att komma i form!




Planen för veckan nu är att fortsätta med löp/cykelträningen samt att få till något mer styrkepass också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar