Triathlon

Triathlon

onsdag 28 mars 2012

Resan mot formen har börjat!

Känns riktigt skönt att vara igång igen, även om det är en bra bit kvar till toppformen... I helgen körde jag en lätt löprunda på 10 km och en cykeltur på drygt 20 km. Båda i riktigt lugnt tempo för att inte dra på mig någon ny förkylning. Det känns som att kroppen svarar bra! Tog en vilodag i måndags och sedan körde jag ett tidigt helkroppspass på gymet igår, även fast jag körde ganska lätta vikter så kan jag lova att det värker i musklerna idag och det var på ganska stela ben jag körde 5 km på löpbandet imorse.

Nu blir det vilodag imorgon och på fredag blir det ett nytt morgonpass! Ca 2,5 månad kvar till marathon, så nu gäller det att sakta men säkert öka tempot utan att det blir för tufft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar